Nog één nachtje slapen - Reisverslag uit Nijverdal, Nederland van Muriël Twisterling - WaarBenJij.nu Nog één nachtje slapen - Reisverslag uit Nijverdal, Nederland van Muriël Twisterling - WaarBenJij.nu

Nog één nachtje slapen

Blijf op de hoogte en volg Muriël

13 Februari 2015 | Nederland, Nijverdal

Na een heel gezellig weekend met vrienden en familie en een week vol afscheid nemen komt het besef nu toch wel heel dicht bij dat ik 4 maanden weg ga.

De afgelopen maanden hebben in het teken gestaan van vaccinaties halen, de nodig spullen kopen, zoals klamboe, kussen, dekbed, zonnebrand, etc., verzekeringen aanpassen en niet geheel onbelangrijk, het afronden van mijn stage op de kraamafdeling.
Nu dit allemaal afgerond is moet ik er echt aan geloven, 4 maanden Gambia. Ik heb er heel erg veel zin in en kan niet wachten om echt aan het grote avontuur te beginnen, maar nu het zo dicht bij komt begint de gezonde spanning toch wel een beetje te stijgen..!

Morgen is het namelijk al zover en vlieg ik samen met 8 andere studenten van Windesheim naar Gambia om daar de minor 'International Sustainable Development' te volgen. Ook wel de minor ISD. 4 maanden lang zullen wij verblijven in Brikama en hier gezamenlijk met een project aan de slag gaan 'the backway to Europe'. Dit project houdt in dat wij gaan proberen om de Gambianen bewust te maken van het feit dat er ook kansen en een toekomst in hun eigen land ligt. Op dit moment willen veel Gambianen naar Europa, omdat ze van mening zijn dat in Europa alles goed is. Europeanen hebben (in hun ogen) geld, werk, zijn gelukkig, etc. Wij als Europeanen weten dat dit niet zo is en dat geluk niet alleen maar in geld en werk zit. Aan ons dus de taak om hen dit bij te brengen, maar hoe en wat wordt ons pas duidelijk als we in Gambia zijn.

Naast dit gezamenlijke project ga ik ook nog met 3 andere verpleegkunde studenten stage gaan lopen in het Brikama Health Centre. Hier gaan we ook een project doen, maar hoe en wat is nog niet bekend en zal bekend worden zodra wij in Gambia zijn.

Voor nu is het tijd om de laatste dingen in de koffer te pakken en mijn handbagage in te pakken. Dit valt nog niet mee met de hoeveelheid die mee moet, maar met de nodige vacuüm zakken en zomerkleren moet het toch een keer goedkomen! ;)

Via dit blog ga ik proberen om jullie op de hoogte te houden van mijn avonturen in Gambia. Helaas kan ik niks garanderen, aangezien we back to basic gaan met een huisje zonder internet (en een koude douche). Toch hoop ik geregeld iets van me te kunnen laten horen!!


Muriël


  • 13 Februari 2015 - 13:10

    Ina:

    Muriël, ik wil je bij deze een hele fijne tijd wensen. Een tijd waarin je veel zult tegen komen en leren.
    Blijf bij jezelf en geniet ervan!!

    Groetjes Ina

  • 13 Februari 2015 - 19:15

    Loes:

    Een hele goeie reis en een mooie tijd daar met jouw avontuur. Tot ziens!

  • 13 Februari 2015 - 22:15

    Dirk Annema:

    Bijzondere reis met bijzondere doelen. Geweldig dat je dit onderneemt! Heel veel succes gewenst en pas goed op je zelf.

  • 19 Februari 2015 - 22:31

    Marjon Rikkery:

    Hallo Muriel,
    Veel plezier en succes gewenst!
    We hopen dat je een mooie tijd zult hebben.

  • 20 Februari 2015 - 23:10

    Opama:

    Eindelijk gelukt om hier bij te komen. Zien aan de foto's dat het voorlopig
    perfect verloopt en zal de rest ook wel goed komen. Wensen je een heel fijne tijd
    en geniet ervan.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Nederland, Nijverdal

Muriël

Actief sinds 29 Jan. 2015
Verslag gelezen: 320
Totaal aantal bezoekers 7758

Voorgaande reizen:

14 Februari 2015 - 10 Juni 2015

Stage Gambia 2015

Landen bezocht: